Turbulentno leto za avtomobilsko industrijo
04. 04. 2024
Predstavniki najpomembnejših slovenskih dobaviteljev globalni avtomobilski industriji zbrani v Strateškem razvojno inovacijskem partnerstvu, SRIP ACS+, so se srečali na Inovacijski konferenci GREMO, na kateri je beseda tekla o stanju v avtomobilski industriji, inovativnosti kot predpogoju za konkurenčnost slovenske avtomobilske industrije, ključnih inovacijah in strategijah razvoja vodilnih podjetij slovenske avtomobilske industrije.
»Agresivni vstop Kitajcev v elektrifikacijo in počasnost evropske avtomobilske industrije pri spremembi poslovnih modelov občutimo tudi dobavitelji avtomobilski industriji«, je zbranim na strateškem posvetu povedal Radovan Bolko, član nadzornega sveta Kolektorja in dodal: »Lahko smo zadovoljni, da smo v avtoindustriji pred leti prepoznali, da nas čakajo največje spremembe v avtomobilski industriji, kot so kdaj koli bile. Združili smo se, k sebi povabili še znanost in državo ter oblikovali projekt GREMO. Ta pomaga, da se prebijemo skozi okoliščine, ki so še težje, kot smo takrat pričakovali.«
Dogodka se je udeležil tudi predsednik vlade dr. Robert Golob z ministrom za visoko šolstvo, znanost in inovacije dr. Igorjem Papičem in ministrom za okolje, podnebje in energijo Bojanom Kumrom. Sodelujoči v misiji GREMO so jih seznanili s konkretnimi aktivnostmi na področju inovativnega razvoja izdelkov in rešitev ter jim predstavili prebojne in nagrajene inovacije za zeleno in digitalno preobrazbo avtomobilske industrije. Predsednik vlade pa jim je v svojem nagovoru zagotovil nadaljnjo pomoč države. »Veseli me, da je slovenska avtomobilska industrija nove trende že prelila v izdelke. To pomeni, da v celoti razumete, kaj prihodnost pričakuje od nas. V Nemčiji gre to bistveno prepočasi. Sodelovanje, ki ga kažete z misijo GREMO je bistvenega pomena za konkurenčen razvoj.«
Marjan Drmota, eden od direktorjev skupine Kolektor Mobility, je udeležencem predstavil večfunkcijski senzor za nadzor dinamike vozila z upravljanjem podatkov iz oblaka. Kot je povedal, prilagodljiva elektronika nove generacije senzorja omogoča uporabo istega senzorja za različna podvozja in proizvajalce vozil ter njihov nadzor z upravljanjem podatkov iz oblaka. S tem se izboljšuje varnost vozila in udobje med vožnjo. Zaščiteni t. i. 'press fit pini' omogočajo proizvodnjo senzorja brez škodljivih vplivov na okolje. Modularen proizvodni proces poteka na novo razviti 'flex' liniji, ki omogoča enostavno nadgradnjo in dodajanje različnih orodij. »Kolektor že vse od ustanovitve pred 60 leti živi zavedanje po stalnem prilagajanju okolju. V skladu s tem smo že v preteklosti diverzificirali proizvodni program. Znotraj skupine Kolektor Mobility spreminjamo portfelj izdelkov in storitev, ki nam zagotavljajo rast in ustrezno dodano vrednost. Na področju mobilnosti Kolektor izhaja iz komponent za elektromotorje. Tu komponente prilagajamo za tiste aplikacije, ki jih kupci vgrajujejo v vozila mobilnosti prihodnosti. S spreminjanjem portfelja pa se iz ponudnika komponent spreminjamo v ponudnika sistemov. Tu smo s pogoni v prvi fazi vstopili v t. i. osebno mobilnost, ki jo danes že uspešno nadgrajujemo z mobilnostjo na področju komercialnih vozil, delovnih strojev in robotskih sistemov, ki sodelujejo pri mobilnosti blaga.«
Sodelujoči na konferenci so si bili enotni, da je za avtomobilsko industrijo turbulentno leto, da na evropski avtomobilski trg prihaja kitajska konkurenca in samo odlične prebojne rešitve bodo tiste, ki bodo slovenske dobavitelje avtomobilski industriji na globalni zemljevid postavile višje.
Nazaj